Saturday, July 22, 2006

21 juli feest in Long Beach


Vandaag was het dan zover, we zouden de andere Belgen hier in Californië aanwezig ontmoeten.
Tussen 11 en 15u was er een feestje georganiseerd op het strand van Long Beach.
Dat was ik via Hilde, die in West Hollywood woont, te weten gekomen.
Ieder moest wat "food" meenemen... wij dus deze ochtend eerst op zoek naar een coolbox die je in de wagen in de sigaretaansteker kunt pluggen! Niet te vinden, maar hoogstwaarschijnlijk zijn wij bij de verkeerde adressen langsgeweest.
Om een verhaal van een bijna 2u durende zoektocht kort te maken: wij hebben tortilla en guacomole en drank meegenomen en dus geen echt "eten" omdat we geen coolbox gevonden hebben.
Aangekomen rond 13u30, wapperde de Belgische 3kleur aan de ingang van de parking bij het strand. Er was al heel wat volk, zowel frans- als nederlandstaligen.


We hebben er terug de dame uit "Mons" ontmoet en ook nog Belgen die een dagje voor ons hier zijn aangekomen en die in Passadena zijn gaan wonen. Zij zijn hier met hun 2 kindjes voor 3 jaar.
Tussen onze dochters klikte het meteen en er werden dus telefoonnummers uitgewisseld tussen de papa's zodat zij eens tot bij ons aan het "strand" kunnen komen.
Ook met Hilde, die ik al via mijn blog had leren kennen en met wie ik al heel wat mails had uitgewisseld, heb ik een tijdje kunnen spreken. We hebben samen haar Spaans boek ingekeken om even na te gaan waar ik zou kunnen aansluiten bij de lessen. Ik denk dat ik met mijn boeken uit België maar eens langs zal gaan in de school in Santa Monica om dat even te bekijken met de lerares in kwestie. In ieder geval Hilde en Stefaan: het was leuk jullie te leren kennen.

Het was fijn landgenoten te ontmoeten en vooral verrassend te horen dat sommigen hier al wel 14 jaar en zelfs 30 jaar wonen.
En zelfs na al die jaren koesteren zij België nog steeds in hun hart.
Iedereen met wie ik sprak zei me dat het ongeveer 2 jaar zal duren voor je je echt 100% gaat thuisvoelen. Pech voor ons dus als we dan weer moeten vertrekken naar België! (hihi)
Na ons dagje uit, was een duik in het zwembad meer dan welkom! Het was nl meer dan 33° op het strand in Long Beach en zonder veel schaduw is dat best veel.

Wat onze "autojacht" van gisterenavond betreft, zijn we er van bijlange nog niet uit. Blijkbaar zijn de autoleningen gekoppeld aan het merk en bouwjaar van de auto die je zoekt te kopen. Het is dus echt moeilijk in te schatten wat je maandelijks gaat betalen. En wij zouden toch wel graag binnen het budget blijven dat we hiervoor voorzien hebben (of beter gezegd dat Alain's werkgever hiervoor voorzien heeft).

Morgen is er de BBQ at the pool van 12 tot 15u... "for free"... Eindelijk eens iets niet moeten betalen hier! Eens benieuwd wie we daar nog allemaal zullen leren kennen.

Maar dat horen jullie zeker later nog!

3 comments:

@nn said...

Wij hebben het dit jaar niet gehaald tot op het strand van Long Beach. Spijtig, we proberen het zeker volgend jaar.

saskia said...

Arggg,

de autojacht. Daar kijk ik nu eens niet naar uit in LA. Wij zijn ons nu al aan het informeren over verschillende merken en modellen via het net om een idee te hebben van de officiele prijs en wat een correcte verkoopsprijs is (op sommige modellen kan dit makkelijk 2000 dollar verschil zijn en dan op andere nog geen 50). Wel leuk dat de community zo een BBQ heeft, dan kun je nog eens mensen leren kennen.

Anonymous said...

Hallo Christine,

Ja, het was een heel plezante Belgian bijeenkomst gisteren. Ik denk omdat er dit jaar meer Vlamingen waren dan anders. M'n Frans is echt niet meer goed!
En spijtig dat jullie er niet waren Ann, maar ik denk dat jullie aan rust toewaren eh.
Ik heb met Kurt en Nele en met Hilde en Stefaan afgesproken om een van de volgende vrijdagen na het werk samen te komen in Lacy Park in San Marino voor een potluck pick nick. Jullie mogen natuurlijk ook allemaal komen als het niet te ver is.
daag,
Inge