Friday, July 21, 2006

Engels leren

Axelle begint zich in "the pool" meer en meer als een Amerikaanse te gedragen... regelmatig hoor ik haar vanop de kant (ik dus op de kant) iets broebelen zoals "time out" of "time in", waarmee de kinderen aangeven dat ze even willen rusten tijdens het spel... Of ik hoor haar over haar "goggles" spreken, haar nieuw zwembrilletje dus! Eigenlijk is dat wel leuk om te zien. Verder ben ik dus de "non-stop" vertaalster aan het zwembad, wat me al aardig wat sociaal contact heeft opgeleverd.
Dankzij Axelle heb ik dus al de mama's van Chloe, Maia, Michael en Aimy, Damon enz leren kennen.
Gisteren was het echt een gezellig onderonsje aan het zwembad. Nancy, de mama van Michael en Aimy, had fruitsap met wodka mee (uiteraard in plastiek bekers!) en chips en allerlei snoep, zodat het daar best gezellig werd!
Je ziet... niet alles is hier frustrerend en ambetant.
Vanavond gaan we nog even "carshopping"... want zonder auto ben je hier niets. We beginnen bij de Toyota garage... en eindigen God weet waar.

Morgen wordt het een drukke dag want de Belgian Society of South California organiseert op Long Beach een feest voor de hier zijnde Belgen naar aanleiding van onze nationale feestdag vandaag. Zondag verslag hierover dus!

Groetjes aan allen... zij die gaan eten groeten u!

2 comments:

Anonymous said...

Kristientje,
heb gelezen dat spiegels kuisen niet echt lukt maar dat is bij mij soms ook zo en als ge dan vegen of strepen hebt moet ge ne keer een blad krantenpapier bijeenfrommelen en daarmee over je spiegel, ook ruiten wrijven tot alle strepen weg zijn; goedkoop en het helpt. Ik heb gisteren nog jullie tefefoonnummers bij je mama in die siemens gezet maar ik weet niet zeker of die van alain goed zit: heb 00 gezet i..p.v. + maar dat moet normaal toch ook lukken denk ik. Al die technische snufjes is voor ons niet zo gemakkelijk hé.

Kusjes aan jullie allen
tante chris

kastelke said...

Kristine, knap hé, om je dochter zo bezig te zien? Je zal er van verschieten, eens de school bezig is, hoe snel ze met het Engels weg zal zijn! Tegen kerstmis ga je nog niet meer weten dat ze bij het begin van het schooljaar nog heel wat te leren had!
En die autojacht... Ik ben héél erg benieuwd of je iets gevonden hebt, en wàt je juist gekozen hebt. Zal dus morgen nog eens komen piepen.