Sunday, July 23, 2006

BBQ at the pool



Veel volk aan het zwembad voor de BBQ. Op de tweede foto zie je links (rood badpakje) Chloe, Axelle's nieuwste vriendinnetje, en Axelle die meedoen aan de hoelahoepwedstrijd.


Vooraleer we naar de BBQ gingen, zijn we nog even bij Costco langsgegaan. We hebben er een stofzuiger gekocht en, wonder boven wonder, ik heb een zeemvel gevonden in de autoafdeling (één van SUPERFORMAAT... ik kan er gemakkelijk 3 van maken en dat voor 12 dollar).
Verder hebben we er nog een "pillowtop" gekocht om boven op onze Queen-matras te leggen omdat we vonden dat die toch niet 100% voldeed (hoewel tempura).
Nadien zijn we dus naar de BBQ gegaan... er was eten in overvloed: hotdogs, hamburgers, ribbetjes, slaatjes, sausjes en natuurlijk dessert (hoewel wij daar niet van geproefd hebben van dat dessert). Drankjes waren er ook à volonté.
Er was heel wat ambiance aan het zwembad. Er stond een dj die de boel aan de waggel hield.
Vb: wie eerst in het zwembad springt met alle kleren aan, wint een prijs. En ja hoor, een al iets oudere dame sprong prompt het zwembad in. Verder nog spelletjes met waterballons enz enz...
Ook ons Axelle heeft meegedaan met de hoelahoepwedstrijd. En ja hoor: ze had haar reeks gewonnen! Spijtig genoeg waren de prijzen al op, maar enfin, ze had gewonnen en da's wat telt natuurlijk! En wij natuurlijk erg fier... wat denkt ge!
Na alle spelletjes kwam er nog een internationale Armeense dansgroep optreden, maar wij vonden het wat te druk en hebben ons teruggetrokken aan het kleinere zwembad vlakbij ons optrekje.
Daar stal Axelle dan weer de harten van een Amerikaans koppel die zich hebben opgeofferd om met haar allerlei truukjes uit te halen in het water: flip over, handstand... enz.
En nu zitten we op ons terrasje te genieten van de ondergaande zon en is Alain het boekje aan het doornemen om zich voor te bereiden op het behalen van zijn rijbewijs. Want zonder Amerikaans rijbewijs kunnen we geen auto kopen vrees ik.
En om dat rijbewijs te kunnen halen, moet ik dan weer een social security nummer hebben. Misschien kan Ann me wel zeggen of er een verschil is tussen een social security nummer waarmee je mag werken en één waarmee je niet mag werken? Ik bedoel, zijn er meer voordelen (behalve dan alleen dat je mag werken) aan eentje waarmee je mag werken dan aan één waarmee je niet mag werken? Joost mag het weten...maar wij weten het nog altijd niet.
Wil ik mijn social security nummer halen waar ik mag met werken, dan moet ik eerst downtown LA naar immigratie om er mijn werkvergunning te gaan ophalen. En laat me daar nu net geen zin in hebben. Uiteindelijk zullen we dus terugkeren naar het kantoor van de social security en daar opnieuw mijn nummer gaan aanvragen. Maar eerst moeten we dus een antwoord hebben op voorgaande vraag. Alain gaat ook eens nahoren op Human Resources bij hem op het werk, maar 't is niet zeker dat zij ons gaan kunnen helpen, vandaar mijn vraag aan Ann.

Ziezo, dit is het voor vandaag. Morgen vangt de werkweek weer aan en wees maar zeker dat ik ruiten ga "zemen" en mijn stofzuiger zijn ding ga laten doen!
Greetz

4 comments:

@nn said...

Om je rijbewijs te halen heb je geen social security nummer nodig.
Ik heb nog steeds geen soc.sec.nr. en zal het hier ook niet snel hebben. En ik heb wel mijn rijbewijs.

Of je hier al dan niet kan werken hangt af van jullie soort visum, vraag dat na op human resources. Maar aangezien je dat toch niet van plan bent moet je je daar geen zorgen over maken he!

saskia said...

Kristine wat ik weet over dat social security nummer is dat als je maar als vrouw van meekomt en je dus absoluut niet mag werken, dan kun je ook geen social security nummer krijgen. Ik raad je wel aan een amerikaans rijbewijs te halen, want het wordt blijkbaar zeer vaak als identificatiemiddel gebruikt.

Nu dit is maar informatie die ik hier in belgie te pakken kan krijgen en ik heb geen idee hoe streng men nu uiteindelijk is. Trouwens ik weet niet hoe het nu met je domicilie zit (en ik heb geen idee hoe je zoiets op misschien een amerikaans gemeentehuis kunt oplossen), maar je kan je altijd met een formulier (module 8, dat je krijgt als je je in belgie uitschrijft op je gemeente) en waarschijnlijk een copie van het huurcontract je inschrijven op de ambasade (dan krijg je ook een nieuwe identiteitskaart) en dan ben je voor belgie in orde (laten we het hopen).

Ilse said...

Hallo,
als ik me niet vergis, kun je een social security nummer krijgen als je een geldig visum hebt (al dan niet met werkvergunning). Het enige verschil is dat er op je social security kaart staat: "valid for work only with DHS authorization". Eens je dat SS-nr. hebt, verandert dit nooit, zelfs niet als je later de green card krijgt, of US citizen wordt... het is gelinkt aan je persoon. Ik heb zelf een SS-nr. aangevraagd en gekregen toen ik nog onder mijn F-1 (=studentenvisum) was. Misschien best eens naar de dichtsbijzijnde social security office te gaan met je origineel paspoort en visum en aan hen vragen of je daarmee een nr. kan krijgen...

kastelke said...

Kristine, afhankelijk van het visum dat jij hebt, mag je al dan niet werken. Maar dat gaan ze bij jullie op het bedrijf zeker weten te vertellen.

Verder kan je met allerlei vragen aangaande de praktische dingen van het leven in Amerika ook terecht op twee fora waar heel wat mensen zitten die naar Amerika verhuisden:
http://www.allesamerika.nl/forum/index.php
en http://amerika.discussiegroep.info/
Stel daar gerust je vragen, je zal snel een antwoord krijgen!