Tuesday, July 25, 2006

Auto's leasen of kopen?

Sinds vorige week zijn we er druk met bezig... Gaan we leasen of gaan we kopen?
Kunnen we sowieso wel leasen, want we hebben geen 'credit history' en dat heb je dus wel nodig.
In ieder geval worden we er "horendul" van... want we willen beide wagens binnen het 'carbudget' houden en dat vraagt veel rekenwerk.
Heb net nog meer dan 1 uur aan de telefoon gehangen met dealers en ik kan je vertellen dat je je haren zou uittrekken op den duur.
Alain kan zich daar natuurlijk niet met bezig houden vanop kantoor, vandaar dat het autoshoppen nu een beetje mijn domein wordt.
Er zijn plezantere dingen, geloof me!
Ik hoop dat ik nog wat bruin haar over ga houden tegen de tijd dat we eindelijk een auto in ons bezit zullen hebben. (haha)
Alain droomde van een "convertible"... dat hebben we ondertussen al laten vallen (té duur)... nu is zijn keuze gevallen op een Jeep Grand Cherokee Laredo http://www.jeep.com/grand_cherokee/index.html
Wat mijn wagen betreft, zijn we er nog niet uit!
In ieder geval ga ik nu genieten van mijn lunch en daarna van een plonsje in het zwembad!
Da's veel aangenamer dan urenlang met dealers aan de lijn hangen...
To be continued dus...

9 comments:

Anonymous said...

Dag Kristine,
Even proberen of dat bloggen mij lukt ...
Ik las zopas dat Alain interesse heeft voor een Jeep Grand Cherokee. Wel, Dominic rijdt de laatste dagen rond met zijn Jeep New Cherokee, want hij heeft een nieuwe gekocht. Over zijn Cherokee is hij altijd heel tevreden geweest (zowel goed op de weg als op het terrein). De hoge belastingen en onderhoudskosten horen er natuurlijk bij. Maar aangezien jullie in de VS zitten, zou ik voor die Grand Cherokee gaan. Naar het schijnt is er een groot prijsverschil tussen de VS en België en wel in jullie voordeel. Doen dus zou ik zeggen als het binnen het budget zit, want het is een heel mooie wagen, vooral in het zwart met zwart lederen interieur en iets bredere banden.
Tot zover mijn eerste 'blogpoging', want het is al weer na middernacht en dus tijd om naar dromenland te vertrekken (wat niet evident is met dit warme weer).
Groetjes en tot schrijfs,
Veerle

kristine@BackinBelgium said...

@Veerle: het is inderdaad de Grand Cherokee geworden voor Alain. Auto is besteld en we moeten er nog een maandje op wachten. Nu nog een auto(ke) voor mij hé... liefst ni te klein, want 'k zou graag nog "heel" zijn moesten ze mij aanrijden. Groetjes aan Dominic!

@nn said...

Ik hoop dat je je niet laat vangen aan zwart, vooral voor het interieur maar ook de wagen zelf, misschien wel schoon, maar veel te heet om in te zitten na uren in de zon gestaan te hebben en dit het hele jaar rond.

Waarom ga je niet naar tweedehands voor die twee jaar, dan had hij in zijn droomwagentje kunnen rondrijden? Die zijn hier spotgoedkoop.

Anonymous said...

En Kristine, welke kleur is het geworden? Post maar een fotootje wanneer jullie de wagen hebben.
Zwart koetswerk en zwart leder trekken inderdaad veel warmte aan, maar met een goede airco is dat probleem vrij snel van de baan. Voor Jeep is de combinatie van donkergrijs met beige leder ook heel mooi.
Jullie hebben de groetjes terug van Dominic.

Tot later,
Veerle

kristine@BackinBelgium said...

@Ann en Veerle: neen, we hebben geen zwarte gekozen hoor! Inderdaad mooi, maar niet voor Californië! Het is een lichtkaki model geworden, zodat we niet te veel bak-en braadsessies moeten ondergaan als we instappen!
En Ann, 't is de testrit die Alain heeft overtuigd om voor de Jeep te gaan ipv voor de convertible. Niet alle convertibles binnen ons budget hadden een driver seat met rugondersteuning zie je! Vandaar. Mijn autootje wordt inderdaad een 2de hands of eentje van leasetrader... zodat het ons niet te veel kost! De verzekeringen zijn hier duur genoeg!

Anonymous said...

Goede keuze, rekening houdend met het zonnige weer in California (kwestie van geroosterde lichaamsdelen te vermijden). En je zult merken dat je in de Jeep een groter veiligheidsgevoel hebt (al dan niet terecht). Wanneer ik in Dominic zijn Jeep gezeten heb, vind ik het achteraf raar om in mijn Alfaatje te rijden.

Iets totaal anders nu: wist jij dat Diana Bruynen zwanger was? Ik niet. Ik was dan ook erg verrast toen ik vandaag een mailtje ontving betreffende de geboorte van haar zoontje Aymeric ...

Jullie Axelle is trouwens een grote meid geworden vergeleken met de foto's van onze skivakantie, die ik onlangs nog eens bekeken heb.

Groetjes,
Veerle

kristine@BackinBelgium said...

@Veerle: ja ik wist dat zij zwanger was en nu weet ik meteen dat ze een jongen heeft! Thx.
Ons Axelle is inderdaad flink gegroeid sinds onze skivakantie samen... kleine kindjes worden groot hé! Groetjes aan Paul en aan Jacques hé!
Kristine

Anonymous said...

Hey vriendjes,
Ik ben uiteindelijk toch op jullie blog geraakt. Het is leuk om te horen Axelle reeds vriendinnen heeft gemaakt in LA. Jullie zullen inderdaad nog even moeten wennen aan die the american life.
Vandaag de zoveelste warme dag op rij hier in België, zo kan ik me alvast voorbereiden op de komst naar LA!! -)
Kristine is er een andere manier om met jullie te communiceren via msn of google.talk? Lijkt me leuk af en toe eens te bellen via internet! Wel tot hier mijn eerste Blog ervaring, weet dat we regelmatig aan jullie denken! (ps Eddy en Yvonne - hebben een zoontje bij Dylan, leuk hé
groetjes

Carl

kristine@BackinBelgium said...

@Carl: via onze emailadressen kun je met ons chatten op msn. Remember je hebt die gekregen op dat blauw kartonnetje tijdens ons afscheidsfeestje. Indien je ze niet herinnert, mail effe alain.
Groetjes
Kristine