Monday, July 31, 2006

Spelen

Vandaag was Axelle de koning te rijk want ze heeft een vriendinnetje over de vloer gehad... de ganse dag.
Het was zo leuk dat Chloé, het vriendinnetje in kwestie, zelfs niet meer naar het zwembad wilde en dat haar mama echt moest aandringen om toch even buiten te gaan spelen.
Poly Pocket overal waar je het maar kon vinden... maar het belangrijkste: het was plezierig!
Het was zelfs zo plezierig dat ze morgen terugkomt om verder te spelen. Axelle leert op die manier wat Engels bij en kan eens wat anders doen dan met haar Nintendo of op de PC spelen en wachten tot het tijd is om naar het zwembad te gaan.

Verder is de deal rond de auto's eindelijk rond... 't is een leasing voor beide wagens zodat we ze in 2008 gewoon in de garage moeten binnenbrengen en ons geen zorgen moeten maken over het doorverkopen op het goede moment en tegen een deftige prijs.

Morgen wordt het voor mij dus een "insurance shopping" voormiddag... m.a.w. rondbellen tot ik een goede deal heb voor de verzekering én we met een gerust hart kunnen zeggen dat de auto's goed verzekerd zijn. Zodra de wagens verzekerd zijn, kunnen ze nl worden afgehaald in de garage.

Woensdag gaat Alain trachten zijn rijbewijs te halen (en ik zal nu ook maar dat boekje beginnen lezen). Werk aan de winkel dus... maar met een beetje geduld komt alles dus langzamerhand op zijn pootjes terecht.

Tot blogs!

6 comments:

@nn said...

Tof voor Axelle. Binnenkort zal ze op school nog meer leuke meisjes leren kennen,jullie appartementje zal rap te klein zijn!
Die leasing zal wel een goede oplossing zijn, succes morgenochtend.
Natuurlijk weet je dit wel, maar Alain zal nog geen rijbewijs hebben na zijn theoretisch examen, hij krijgt dan een voorlopig permit tot hij ook gegaan is voor zijn praktijk en dan is het nog even wachten op het kaartje.
Succes trouwens bij het kleuren van het juiste bolleke.

saskia said...

Hmm

die voorlopige permit is wel handig. Hoe lang mag je daar zo 'officieel' meer rondrijden? En is dat rijbewijs genoeg om een auto te kopen? Dan heb ik een idee hoe lang het duurt voordat we een rijbewijs hebben en hoe lang het duurt voordat we officieel een auto mogen kopen, etc... Of zijn er dealers die ook wel een auto verkopen aan mensen zonder rijbewijs (ik weet dat ze enorm strikt zijn op hun alcohol voor minderjarigen, maar ik weet niet hoe strikt ze zijn voor andere regels). Ale ik kan mij voorstellen dat geld soms zeer aanlokkelijk is.

kastelke said...

Antwoord voor Saskia: autodealers zouden je alles verkopen, maar: geen rijbewijs = geen verzekering.
En verzekeringen zijn heeeeel erg duur in Amerika. :-(

Anonymous said...

Kristientje
bij het herbekijken van alle commentaren vind ik mijn eigen commentaar niet meer terug. Is dat normaal? Ik had een heel lang geschreven en misschien is dat té lang geweest. Laat hierover eens iets weten.

saskia said...

Laten we hopen dat we ergens zo via het werk van mijn man iets voordeliger een verzekering dan kunnen vinden voor de auto. Nu we toch over verzekeringen bezig zijn, naast een auto verzekering en ziekte verzekering, welke verzekeringen kan je echt niet zonder in Amerika (sorry kristine dat ik dit ff gebruik voor mijn vraagjes).

@nn said...

Een auto kopen kan iedereen, ze vragen nergens naar, zelfs een afbetaling is zo geregeld bij je eerste bezoek, je krijgt hem zelfs onmiddelijk mee. De nummerplaat is eigen aan het inschrijvingsnr. van de auto en verhuisd dus ook mee van eigenaar. Je moet daar ook niet naar wachten, je kan rondrijden zonder als je maar bewijs van betaling hebt.

De autoverzekering is jou eigen probleem, niet dat van de dealer. Inderdaad, ze zijn heel erg duur, en zolang je geen Californisch rijbewijs hebt zal zelfs niet iedere verzekering je willen verzekeren.
Je hoeft hier ook niet verzekerd te zijn, wat je dan wel moet hebben, is een minimum som geld (het bedrag kan je vinden bij DMV) dat op een rekening staat dat enkel en alleen dient om de kosten van de andere te betalen.

Welke verzekeringen?
De noodzakelijke zijn 'een goede' ziekteverzekering en een voor tandverzorging en een voor medicijnen. Je auto, je huis.