Monday, July 17, 2006

Weekend

Het weekend is voorbijgevlogen! Wat wil je als je zoveel dingen in huis moet halen...
Maar het begint er nu aardig op te lijken...
Wat hebben we zoal gedaan: ons lid gemaakt van COSTCO (een soort van MAKRO) zodat ik nog wat nuttige dingen kon gaan ophalen die je toch oh zo nodig hebt (lees vb een strijkplank).
Qua stofzuiger zijn we er nog niet uit, want we willen geen duur merk kopen omdat het maar voor 2 jaar is... indien dus iemand (wonend in Amerika wel te verstaan) een nuttige tip zou hebben... Kent er bv iemand het merk "Eureka"? Deze stonden in aanbieding bij Costco, maar ja, is dat wel een goede zaak?
We zijn uiteindelijk ook onze tafel gaan halen (Alain kon zich niet meer inhouden). Dus nu hebben we een tafel en zes stoelen in de living! LEUK.
En gisteren, zondag, zijn we naar IKEA gegaan (ja hoor alles open hier) om nog allerlei kleine prulletjes te gaan bijhalen (zoals een tweede set borden, zodat bezoekers toch ook uit een bord zullen kunnen eten (hihi), bestek, glazen.... én lakens. Uiteraard want de afmetingen van de bedden hier komen niet overeen met de lakens die ik meehad... Het gaat wel, maar het is wat niptjes! Dus, nieuwe lakens gekocht.
Ons bed is een "Queen Size"... mooi hé die naam...
Spijtig genoeg nog niet als een "Queen" geslapen, want nog steeds niet gewend aan de nieuwe geluiden van de omgeving!
Verder zijn we binnengewipt in een winkel om prijs te vragen voor een salon en daarmee onze boodschappenronde voor dit weekend afgerond (én doodmoe).
Alain en Axelle hebben natuurlijkook nog in het zwembad vertoefd.
En ik heb mijn eerste wasje gedaan in de laundry room beneden (en de was is proper hoor tanteke en mama (want zij hadden twijfels over de waspoeders hier in Amerika)).

Alles is hier rustig... het is 8u05 en er vaart momenteel niets voorbij... alleen een pelikaan zoeft rakelings over het water (heel mooi om te zien).

Eigenlijk zitten we hier wel in het aards paradijs (wel ietsiepietsie minder in het weekend want dan varen er 's avonds discoboten voorbij (Axelle vindt die fantastisch knap met al die lichtjes die aan en uit flikkeren) en die boten maken best wel wat lawaai! Maar ach, alles went!

Groetjes ginder in Belgenland... ik ga nu ontbijten (als mijn prutske tenminste al wakker is).

3 comments:

saskia said...

Amaai

ik kijk niet uit naar die eerste dagen amerika. Ook wij gaan echt alles moeten kopen. Ook vertrekken wij samen naar daar en is er dus niemand die al iets kan voorbereiden :(. Nu over een paar weekjes gaan we al eens op zoek naar een woonplaats (als je dus ondertussen toffe 1-kamer appartementjes weet vrij staan, mag je mij altijd mailen :), wij willen namelijk in de buurt van de Marina, Mar Vista, Venice terecht komen). Ik begin zo langzaam te begrijpen hoe hektisch je laatste weken belgie moeten geweest zijn. Ik hoop dat alles binnekort weer iets kalmer wordt als je het daar een beetje gewoon bent en alles hebt om te leven.

Anonymous said...

Nou, dat klinkt allemaal behoorlijk goed. Heb je wel ook een fototoestel bij je:-) ?

Anonymous said...

Welkom in de States,
Ik herinner me die eerste periode nog goed ook al is het al meer dan 2 jaar geleden.
Maar zo te lezen beginnen jullie zich al goed in te burgeren wat het shoppen betreft :). Wat die Eureka betreft, ik heb er zo ook ene, gekocht op aanraden van mijn amerikaanse schoonzus. Dat ding zuigt wel goed maar is tamelijk zwaar - een minpunt als je veel trappen moet doen. Ik heb nog het oude model met verwijderbare filter(die je dus na elke beurt moet uitkuisen) maar ik heb gehoord dat er nu nieuwere modellen op de markt zijn waar dat niet meer nodig is. Heb je nog vragen dan geef je maar een seintje.
Nog veel plezier op jullie ontdekkingstocht.
Ann B