Friday, July 28, 2006

Debet- en Kredietkaart

Voor iedereen die zo'n kaart heeft, lijkt het misschien een peulschil om er een te krijgen.
Ik spring vandaag een gat in de lucht, zo blij ben ik dat er eindelijk eens iets meezit in deze bureaucratie!
Eindelijk hebben ze het bij de bank kunnen regelen dat ik ook mijn eigen kaarten ga hebben, zonder een social security nummer dus.
Best handig, zo hoeft Alain niet elke keer mee naar de winkel (want ondertussen begin ik hier de weg wel te kennen naar Ralphs, Vons, Costco, Target... en noem maar op).
Nu nog wachten natuurlijk tot ze klaar zijn, maar ik vermoed dat het nu wel snel kan gaan, nu alles in de "pipeline" zit.
't Zijn de kleine dingen die het doen... en inderdaad: dit onnozel feit heeft vandaag mijn dag goed gemaakt!

Morgen meer over onze autoshopping!

2 comments:

@nn said...

Ken ik. Ik heb ook eerst een tijd met 'zakgeld' rondgelopen. Sinds mijn kindertijd was het geleden dat ik stilletjes moest optellen bij het dingen in de kar leggen, een grove schatting maken, om dan aan de kassa net genoeg te hebben of net te weinig.

marijke said...

Mijn credit card lag bij onze terugkomst in de brievenbus! Bij hun derde poging zijn ze erin geslaagd mijn naam juist te schrijven, zodat ik nu ook een 'credit history' kan beginnen opbouwen... ;-)