Thursday, July 27, 2006

Druk verkeer op het water


















Bijhorende foto toont jullie het "drukke waterverkeer" hier aan de Marina; gisterenavond leek het hier een ware autostrade!
Wel mooi om zien natuurlijk en geen uitlaatgassen zoals de auto's op een autostrade.

Tijdens al deze avonddrukte was Alain druk aan het surfen om auto's te vinden...
Je leest het inderdaad goed: auto's (2 dus).
We hebben namelijk de bestelling van de Jeep geannuleerd omdat we elders betere prijzen konden krijgen (zomaar even 5000 dollar goedkoper).
We zijn dus terug bij af. Dit weekend wordt dus een "autoshop"-weekend!

Vanmorgen is onze vaste telefoonlijn geïnstalleerd. Zij die ons nummer wensen te kennen, moeten maar even een mailtje naar mij sturen.

Ik heb deze ochtend uren aan de telefoon gehangen om te bellen voor "quotes" voor autoverzekeringen: ongelooflijk hoeveel de prijzen kunnen verschillen voor dezelfde verzekeringen.

Verder ook nog even opnieuw naar het Social Security Office gebeld, want daar was nog heel wat onduidelijkheid. De bank had namelijk opnieuw mijn SS-nr gevraagd om een kredietkaart te kunnen aanvragen. Nu hebben ze mij bij het kantoor van de Social Security gezegd dat de bank zelf een formulier W8 moet opmaken waarbij ze me zelf een "identity" nummer moeten geven. Indien de bank dit niet zou willen doen, moet ik in het Social Security kantoor langsgaan om een papier op te halen dat zegt dat ik geen recht heb op een SS-nummer (tenzij ik dus downtown LA zou gaan naar immigratie, maar voorlopig heb ik daar echt geen zin in (we lopen zo al genoeg rond)).
Ook bij het behalen van een rijbewijs moeten ze zelf een nummer aanmaken. Ook hier kan ik er onderuit muizen met dit officiële papier van de Social Security diensten. (OEF, eindelijk begint de mist in mijn hoofd wat op te klaren).

Ondertussen kregen we dan van de Belgische belastingen een mail dat we toch een aangifte inkomsten 2006 zullen moeten doen tegen eind september en dat voor de inkomsten tot en met de dag van ons vertrek. Wat de overige inkomsten betreft (dus na 12 juli), moeten we een aangifte doen bij een belastingskantoor gevestigd te Gent en dat is dus volgend jaar... Begrijpe wie begrijpe kan! Ook ons "homeland" maakt het ons er niet gemakkelijker op!


Tot zover de administratieve rompslomp waarmee ik mijn dagen goed krijg gevuld!

Vandaag kreeg Axelle haar eerste Engelse les van mij... maar ze had al wel met de CD van "de tattie" geoefend en vond dat zeer leuk. Dankjewel Tattie!

Omdat ze al zo flink haar best heeft gedaan, gaan we seffens weer naar het zwembad waar ze al het geleerde in praktijk kan gaan omzetten en gaan we genieten van de 28°C in het zonnetje.

3 comments:

saskia said...

Kristine,

pas op met die belastingen. Ik hoop dat je je domicilie naar LA verhuisd hebt, want wij hebben al horror verhalen gehoord van mensen die terugkeerden uit Amerika en dan plotseling de belastingsdienst voor hun deur kregen en die hebben de helft van het loon dat ze daar verdienden mogen ophoesten (en dat betekent vaak dat je je spaarrekening mag grondig leegmaken). Nu het is allemaal zeer onduidelijk (typisch administratie), dus zelf hopen we ook dat we alles correct doen om geen dubbele belastingen te betalen.

kristine@BackinBelgium said...

Geen probleem hoor Saskia: wij zijn sinds 12 juli officieel uitgeschreven uit de gemeente in Belgie. We waren nl op de hoogte van die belastingenkwestie. Juist daarom dat we nu die speciale aangifte moeten doen voor wat we dit jaar al in Belgie verdienden...

kristine@BackinBelgium said...

@Rosetteke: we hebben inderdaad ons best gedaan om jullie niet eender wie op te solferen! Het is trouwens Manja met een J ipv I... dit ter zijde natuurlijk.
Dikke kus terug uit het warme LA.