Friday, September 15, 2006

Belly dancing is FUN

Zoals de titel het laat vermoeden, was mijn eerste les echt SUPERLEUK.
Volgende week zullen we met meer kandidaten zijn, vandaag waren er maar 2 moedige dames...
Buikdansen lijkt "simpel", maar is een kwestie van techniek en ademhaling... Het is inderdaad een soort van fitness, want je gebruikt echt je hele lichaam... niet alleen maar je heupen om wat verleidelijk rond te draaien (hihi).
Het heupwerk ging me redelijk goed af, het beenwerk ook... de armen (vooral dan het schouderwerk) verliep wat minder vlot, maar naar het schijnt zou dat kunnen komen door mijn schouderoperatie waardoor ik nu mijn spieren nog wat meer moet "oefenen".
In ieder geval, vond ik van mezelf, ging het me redelijk goed af.
Ik kijk alvast uit naar volgende week... en als het me al wat "beter" afgaat, laat ik zeker en vast Tamzen een fotootje (of wieweet kort filmpje) maken met de digitale camera.

Voor diegenen die wat meer achtergrondinfo willen ivm Jacqui, mijn lerares... neem een kijkje op haar website met mooie foto's: www.danceofthedivine.org

Nog even betreffende jullie commentaren op het miezerige weer hier gisteren: Vandaag schijnt het zonnetje alweer... Trouwens, gisterenavond kon Axelle na schooltijd nog gerust een zwemmetje gaan doen, want ondertussen was de zon terug op het appel.
En neen, ik denk niet dat we hier "sneeuw" gaan zien hoor, behalve dan als we enkele uren rijden om in de bergen te gaan skiƫn! De temperaturen zouden hier naar het schijnt redelijk zacht blijven in de winter. Uiteraard kan ik dat pas beamen als we hier effectief ook de winter zullen meemaken!

1 comment:

@nn said...

Tof zeg, als ik wat dichter zou wonen zou ik overwegen om jullie groepje te vervoegen.