Monday, September 04, 2006

Labor day BBQ

't Is wel pas vandaag Labor day, maar gezien het feit dat morgen school terug start, besloten de dames dat we gisteren onze BBQ zouden houden.
Iedereen moest, naar Amerikaanse gewoonte, iets meebrengen.
Er waren hotdogs, hamburgers, steaks, kip, vispapillotjes (van ons), gerookte zalm, salades, broodjes, ... kortom het was uitgebreid én lekker.
We hadden afgesproken om 15u aan het zwembad vlakbij onze flat omdat daar een grote BBQ staat naast het tennisveld.
Toen iedereen er was, werd eerst de aperitief geserveerd. Nancy is "Miss Cocktail", want zij kan lekkere drankjes mixen, waarvan wij dan uiteraard ook hebben genoten.
Nancy had ook gezorgd voor alle bordjes, bekers, bestek enzovoort... eigenlijk had zij zowat de "officiële" organisatie in handen.
Rond 18u begonnen we aan de BBQ. De Belgische visapapillotjes (tilapiafilet, spinazie en mozarella) vielen in de smaak, want dat kenden ze hier niet.
De steak was zalig mals, de kip was klaargemaakt door Nancy in een superlekkere marinade die ik haar zeker eens ga vragen om ze op te schrijven voor mij... want het gaf de kip een superkrokant jasje dat erg lekker smaakte.
Alles was dus ok... de kinderen ravotten in en uit het water... prettig voor groot en klein!
Zelfs de dame die ons altijd Security op onze nek wil sturen aan het zwembad, kon de pret niet bederven.
Toen was het tijd voor dessert: mijn homemade tiramisu en kaastaart.
Complimentjes alom... de tiramisu werd zelfs als "orgasmisch" beschreven en de kaastaart als "de beste die ze ooit gegeten hadden".
Alles werd rond 20u opgeruimd en de party werd verdergezet in de flat van Nancy en Jeff en dat tot middernacht.
Goed ingeburgerd hé? 't Lijkt op onze feestjes in de Driesstraat!

Morgen meer over de eerste schooldag.

3 comments:

Anonymous said...

he kristine ik zou graag weten wat ji in de tiramisu doet want ik wil dat gevoel ook wel is hebben bij het eten van zo'n dessert.hahahah
mira

Anonymous said...

mira ik weet niet of dat aan de californische zon ligt maar hier in België heb ik toch meer nodig dan tiramisu om dat gevoel te hebben alhoewel ons Kristine hare tiramisu ongeloofelijk goed is ten-minste als ze haar ingrediënten van bij ons heeft want in L.A. heeft ze die blijkbaar niet gevonden en was de consistentie toch anders dan ze gewoon is, maar als de sfeer ginder oké is zoals ik lees zal dat ook wel niet zo van belang zijn; Feit is dat ze ginder goed geïntegreerd geraakt maar sociaal als Kristine is verwacht ik ook niks anders.
alé tot nog eens
tante chris

kristine@BackinBelgium said...

Ik heb in mijne tiramisu de gewone Belgische ingrediënten gedaan met nen goeie scheut Amaretto uiteraard... en blijkbaar hebben ze hier niet meer dan dat nodig om het "orgasmisch" te vinden.
Ikzelf heb ook een ietsiepietsie meer nodig ... (grapje).
Voor de kaastaart was het moeilijker omdat ik geen goeie plattekaas zoals bij ons had gevonden! De taart was dus nogal "vast" en "zwaar" vonden wij zelf... maar dat was geen bezwaar om alles tot het laatste stukje in de maagjes te laten verdwijnen!