Monday, September 18, 2006

The Book Fair at Coeur d'Alene

Alles staat dezer dagen op school in het teken van de boekenverkoop, vermits een percentage van het totaalbedrag aan de school wordt geschonken.
Vandaag Axelle op school afgezet en dan naar het auditorium getrokken waar de boekenweek zal plaatsvinden. Er waren al enkele mama's druk in de weer met het versieren van de zaal.
Na een korte kennismaking met dames uit Frankrijk, Brazilië, Duitsland én gelukkig ook Amerika, mocht ik mijn taak uitvoeren: bloemen maken uit gekleurd papier (neen, geen crepe-papier zoals dat bij ons gebruikt wordt, maar een gewoon fijn gekleurd papier). Het is me gelukt een aantal mooie exemplaren in elkaar te boksen, maar met crepe-papier lukt het toch een stuk beter hoor. Je kan dan veel mooiere vormen geven aan de bloemblaadjes!
Na 3 uren van bloemen maken (ja, jullie lezen het goed: 3 uren nonstop!), was het papier op en mocht ik naar huis.
Morgen ga ik terug, dan moeten de boeken worden uitgepakt (ze werden deze ochtend geleverd) en alles op tafels en boekenrekken geplaatst.
Woensdag start de eigenlijke verkoop. Maar dan heb ik een dagje "vrij" genomen zodat ik toch nog wat kan werken in mijn huishouden en naar de fitness kan gaan.
Donderdag ga ik helpen bij de verkoop, maandag ook en volgende week woensdag ga ik dan weer helpen om heel de boel af te breken.
Het internationale gezelschap maakt het erg leuk en interessant.
Morgen probeer ik mijn digitale camera niet te vergeten, zodat ik een fotootje kan nemen van de bloemenpracht.

Na school met Axelle naar Target geweest, waar alles al uitgestald stond voor Halloween. Zoals het hoort, heeft ze zich al direct vanalles aangeschaft om ook mee dit feest te kunnen vieren met haar vriendinnetjes. Ook hebben we al zakken snoepjes gekocht zodat we al onze bezoekers die dag zullen kunnen trakteren op een snoepje.

Is in België de "Kerst"koorts ook al uitgebroken? Ik heb hier de eerste slingers (lichtslingers) en versieringen in Target gezien... maar vind het nog wat vroeg om al aan Kerstmis te denken.

2 comments:

Anonymous said...

neen hier is nog geen kerstmis te bespeuren, trouwens ik vind dat echt wel heel vroeg.Ik ben verleden week nog bij Van Uytsel geweest en daar is nog niks van Kerstmis te vinden. Misschien moet ons Axelle haar vriendinnetjes eens leren bloemen maken met crèpe-
papier tenminste als ge dat ginder vindt. Ze hebben dat deze zomer nog op tv laten zien dat kinderen dat nog steeds op het strand verkopen ttz ze verkopen dat voor schelpjes of ruilen tegen andere bloemen.
alé nog veel boekengenot ginder
kusje van tante chris

@nn said...

Nee, tanteke, bloemen verkopen doen ze hier niet aan zee, trouwens de soms wel erg sterke wind zou ze direct kapotblazen.
En ja, ik heb een maand geleden al een super grote toffe blikken doos kerstkoekjes meegebracht uit Costco waar de kerstartikelen al lang uitgestald liggen, als ge dat daar nu niet gaat halen is het binnen een goeie maand allemaal weg. Target gaat langer mee met zijn gerief, maar ook hier zijn tegen kerst de lichtjes of andere dingen die je net mooi vond, al weg. Dus toch niet te lang wachten, de verkoop gaat hier goed voor die dingen.
Succes met je boekenweek.