Thursday, September 14, 2006

De eerste miezerige regendruppels

Hier moet ik toch absoluut over schrijven... Deze ochtend Axelle naar school gebracht en blijven "kletsen" aan de poort met Gaby (de Duitse mama waarmee ik samengewerkt heb op dinsdagochtend). Terwijl we daar zo stonden te kletsen, over vanalles en nog wat, voelde ik het: het begon zowaar te regenen... kleine miezerige druppeltjes (niets in vergelijking met de stevige regenbuien die we in België meemaken)...
Gaby, die hier al 18 jaar woont, zei: "Oh dit is zo zaaaaalllliiiiggggg!"
Blijkbaar snak je hier af en toe naar een beetje "nat" dat uit de lucht valt..., als je hier al een tijd woont. Wel, om eerlijk te zijn: IK HEB DAAR NOG GEEN BEHOEFTE AAN

Zou het kunnen dat ik al een beetje té verwend ben en het mooie weer als "vanzelfsprekend" begin te vinden? De temperatuur ligt nog goed, zo rond de 20°... maar toch... zo'n grijze lucht met miezerige regen: da's niks voor mij.
Het haalt mijn planning ook wat in de war, want ik wilde eigenlijk mijn baantjes gaan trekken in het zwembad. Maar dat zie ik nu niet zitten omdat de zon niet van de partij is om me op te drogen nadien.

Hetzelfde "bewolkt" weer hangt hier al sinds begin van de week en het duurt nog tot en met zaterdag volgens de weerberichten hier op mijn computer. Zondag krijgen we terug de volle zon in al haar glorie te zien, met de bijhorende "hogere" temperaturen.
Da's maar goed ook, want dan komen Kurt en Nele met hun dochter en zoon op bezoek. Zij wonen in Passadena en zijn hier 1 dag voor ons aangekomen (ook voor het werk van de man). Axelle kijkt er al naar uit om met hun kinderen te kunnen spelen (ongeveer dezelfde leeftijd) en bedoeling is dat ze zich wat kunnen uitleven in het zwembad hier.

Morgen krijgen jullie uiteraard een uitgebreid verslag over mijn eerste "belly dancing class"...
En misschien schrijf ik dan ook wel iets over Alain's eerste tennisavond met zijn collega Mohammed. Hij heeft zelfs een racket gekocht (want er een huren is duurder!), hoewel hij absoluut niet weet of hij dit leuk gaat vinden of niet. Daarover meer dus morgen...

5 comments:

@nn said...

Wij hebben pas vanmorgen de eerste wolken gekregen, gisteren kregen we rookslierten over ons van de Day Fire in Los Padres en het sneeuwde kleine asdeeltjes.

@nn said...

Wij hebben pas vanmorgen de eerste wolken gekregen, gisteren kregen we rookslierten over ons van de Day Fire in Los Padres en het sneeuwde kleine asdeeltjes.

Anonymous said...

Buenos tardes chica,

Even mijn best doen te typen op een Spaans querty-klavier. Ja, ja, even een mailtje van de Duffelse familie uit Tenerife, met uiteraard het nodige MOOIE WEER :-)
Wablief, belly dance fitness??? What the hell moet dat voorstellen? Enfin, benieuwd naar het verslag. Goed dat Axelle ook zo goed aan het inburgeren is! Ik begin maandag te zwoegen en te zweten te Brussel, normalerwijze...
Enfin, groetjes van de verbrande rode kreeft :-0 en de rest van de bende
Helene (vind de accenten voor mijn naam niet op dit vervelende klavier) & Co

Anonymous said...

Kristientje zal ik je eens lekker jaloers maken si; bij ons word het vandaag 27° en zonnig, daar kan lij niet aan tippen hé. Ik denk echter dat wij volgende week wel weer jaloers zullen zijn want dat blijft hier niet duren. En met de maand augustus in ons achterhoofd, een door en door natte maand, hebben we dit echt wel verdiend. Zo af en toe eens een spatje regen kan je humeur toch niet beinvloeden zeker; houd je maar voor dat je zeker 90% beter weer hebt dan hier bij ons.
saluut
tante chris

Anonymous said...

Dag Kristien,
Hoe zit het daar in de winter wat betreft de temperaturen ? Durft het daar ook wel eens te sneeuwen of valt dat nogal mee ? Profiteer in elk geval nog maar wat van het zonnetje wat dat kan toch zo goed doen.
Renata