Friday, September 08, 2006

Hulplijn Kristine

Vandaag lijkt mijn telefoon wel de "hulplijn"...
Om kwart voor 9, ik was net terug van school, kreeg ik een telefoontje van buurvrouw Nancy. Ze kon de nanny niet vastkrijgen en haar zoontje had een astma-aanval en was dus niet naar school kunnen vertrekken. Nancy moest zelf wel op tijd op kantoor zijn... dus werd "hulplijn Kristine" ingeschakeld: of ik effe kon komen oppassen tot de nanny zou opduiken.
Uiteraard help je je buren uit de nood... Michael, het jongetje in kwestie, is trouwens een heel braaf ventje (leeftijd: 1st grade).
Om kwart voor 11 kwam de nanny eraan gehold (totaal buiten adem) en werd ik dus afgelost.

Volgend telefoontje dat ik kreeg was er eentje uit Aartstelaar in België, van ons Chrisje (mijn tanteke). Dat was echt een plezier om eens iemand uit België aan de lijn te krijgen (toch weer eens iets anders dan chatten met de webcam).

Tijdens de chat met mijn mama en papa, wederom telefoon. Ditmaal was het terug prijs... Tamzen, Maia's mama, om me "a big favor" te vragen: of ik Maia mee van school naar huis kan brengen... Tuurlijk kan ik dat, Axelle zal trouwens erg blij zijn dat ze met Maia met de poly pockets kan spelen.

En zo heb ik mijn "goede daden" voor vandaag dan weer volbracht (tenzij er nog op mij beroep wordt gedaan natuurlijk voor ik vanavond in bed duik).

Dit is weer een extra stapje in het inburgeringsproces... Ik vind het fijn dat deze mama's hun kinderen aan mij toevertrouwen, hoewel wij hier nog niet zo lang wonen. Geloof me gerust: dit geeft een zéér goed gevoel!

4 comments:

saskia said...

Amaai, je bent al helemaal ingeburgerd. Ik ga sewes eens naar ons appartementje kijken en dan waarschijnlijk ikea / home depot/best buy.

Tot zeer binnenkort, want we moeten zeker nog eens afspreken.

@nn said...

Dat zal wel, dat je dat een goed gevoel geeft, een teken van vertrouwen.
En om eerlijk te zijn, aan mij hebben ze dat nog niet gevraagd, wel aan mijn dochters om eens te komen babysitten.

Anonymous said...

Ik denk dat dat voor jou ook goed is dat ge eens iets 'anders' nuttigs kunt doen want eigenlijk ligt dat niet in onze aard om zo maar ergens te zitten niksen. Tof voor jou en ons Axelle profiteert daar natuurlijk mee van want op die manier komt zij met veel kinderen in kontakt wat haar alleen maar helpt met het leren van de taal. Duimen maar
kusjes van tanteke

kastelke said...

Zorg er wel voor dat men er geen 'misbruik' van maakt hé, van jouw goedheid!