Sunday, September 24, 2006

Why do seals bark at night?

Dat is een vraag die ik me deze nacht veelvuldig heb gesteld!
Tot hiertoe hoorden we er af en toe eentje "blaffen"... deze nacht was het echter "concert".
Een oorverdovend geblaf galmde door de nacht (en 's nachts is alles al duidelijker te horen, ge moet ni vragen).
Deze ochtend dus wat op het internet gesurfd om proberen uit te vinden "waarom" deze beestjes zo'n kabaal maakten deze nacht.
Spijtig genoeg niet echt een antwoord op mijn vraag gekregen... behalve dan dat ze "blaffen" naar indringers en naar andere mannetjes...
Is er iemand onder jullie die een beter antwoord voor mij heeft? Indien ja... laat maar horen... dat geblaf intrigeert mij, ziet ge!

Vandaag weer heel mooi weer hier dankzij de gunstige St Annawind die warme lucht naar ons blaast. Het wordt dus een warme namiddag aan het zwembad vandaag.

5 comments:

Anonymous said...

Is het misschien tijd om te paren?
Gr, EMMA

kristine@BackinBelgium said...

't Zou kunnen, het paarseizoen zou lopen van de lente tot september... Wie gaat het zeggen?!

Anonymous said...

Kristientje, ik heb het aan nonkel Harry gevraagd en wonder boven wonder hij weet het niet. Nochthans weet hij zulke dingen meestal wel hé, maar deze keer kan hij er geen uitleg voor geven.
xxxx tante chris

kastelke said...

Hahaha, 'nonkel Harry' weet het niet, en ook onze zoon (die er van droomt om bioloog te worden) weet het niet.
Help, is er een bioloog in de zaal (pardon: op het internet? Eentje die dit blog leest?)

kristine@BackinBelgium said...

@Kastelke: inderdaad, nonkel Harry weet het niet en die is anders toch wel altijd goed op de hoogte van de natuur en de mooie en minder mooie schepsels die erin leven... Inderdaad, hopelijk leest een of andere bioloog deze vraag en krijg ik dan toch nog een antwoord... in ieder geval, als't zover is, laat ik het jullie zeker via mijn blog weten!