Tuesday, September 12, 2006

Vrijwilligersjobke op school

Vanochtend Axelle op school afgezet. Mr Bax was terug present en ik dacht: "Even vragen wanneer hij juist mijn hulp verwacht". Het antwoord: "Actually, today!".
Daarop was ik niet echt voorbereid, want ik dacht net vandaag mijn allereerste keer naar de fitness te gaan. Dat is er dus niet van gekomen. Ook mijn geplande "chat" met mijn "zusje Rosette" is er ook niet van gekomen... hoewel ik haar beloofd had rond 18u Belgische tijd online te komen. Sorry Rosetteke!
Wat ik dan wel aan het doen was?
Samen met een andere mama (van Duitse afkomst) hebben wij 60 maal de kaart van Californië getekend op houten plankjes. Ik weet nu dus HOE Californië eruit ziet, geloof me.
Daarmee waren we toch al gauw meer dan 1u30 zoet. Ook natuurlijk vanwege onze "babbel" ondertussen waren we niet altijd even efficiënt.
Toen dat gedaan was, zaten we nog maar halfweg het werk dat moest gedaan worden.
"The fun part still had to come: making dough!"
We moesten dus "deeg" maken waarmee de kinderen dan de bergen kunnen knutselen om op hun kaart van Californië te kleven...
Het recept was op basis van bloem, zout, water en babyolie... en dan maar kneden.
De kinderen waren moeilijk weg te slaan bij ons, de meester had dus alle moeite van de wereld om hun aandacht bij de wiskundeles te houden en ook de leraar "science" had het niet zo gemakkelijk deze keer. Die twee mama's daar buiten achter de klas bezig met hun deeg, dat was stukken interessanter!

Axelle vond het "reuze" dat haar mama kwam helpen natuurlijk... Dit is dus zeker voor herhaling vatbaar want ik heb de indruk dat ik enkele vliegen in 1 klap heb gehad:
  • mijn dochter gelukkig gemaakt,
  • de leraar geholpen en dus ook gelukkig gemaakt,
  • kennis gemaakt met een leuke mama die ons al direct heeft gevraagd om in een weekend eens mee op trektocht te gaan

Zo zie je maar waar een ochtendje vrijwilligerswerk allemaal goed voor kan zijn.

4 comments:

@nn said...

Ja in het vierde zal ze veel leren over California en over de Gold Rush en de eerste treinverbinding. Als je het een beetje meevolgt wordt het ook voor jou een leerzaam jaar.

Anonymous said...

Kristientje gij zijt 's avonds toch doodmoe zou ik denken met al wat gij allemaal doet. Tante Mick vind dan misschien dat gij een luxeleventje leid maar dat is toch van hot naar her krossen en in een voor jou toch onbekende omgeving. Allé 't is wel goed dat ge zo je bezigheid hebt.
tot hoors
tante chris

Anonymous said...

kristineke doe dat nooit meer om uw zus niet te horen want ik heb haar die avond niet meer kunnen troosten van verdriet.
mira xxxxxxx

Anonymous said...

Kristien,
zo'n vrijwilligersjobke zou ik ook nog willen doen. Dat geeft toch ook voldoening - niet ? Je kunt toch niet alle dagen gaan zwemmen en aan belly dancing doen. Straks wordt je zo mager als een plank.
Alé ik zou zeggen nog zeer veel plezier !!!
Renata